Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

    • The Purebaby ApS
    • CVR-nr. 27525571
    • Adresse: Falkoner Allé 39, 2000 Frederiksberg
    • Mail: kundeservice@purebaby.dk
    • Telefonnummer: 35551162

Bestilling
Virksomheden Purebaby ApS tager imod bestillinger via webshoppens almindelige bestillingssystem eller via mail på kundeservice@purebaby.dk

Når du har gennemført din bestilling vil du modtage en ordrebekræftelse pr. mail. Vær opmærksom på, at der i nogle tilfælde kan gå op til et par timer, før du modtager denne. Er du i tvivl om hvorvidt din ordre er gennemført, er du velkommen til at kontakte os på kundeservice@purebaby.dk.

Pakker afsendes almindeligvis efter 1-3 hverdage. Hvis der er afvigelser i dette eller hvis varen mod forventning er udsolgt, giver vi dig besked herom pr. mail eller tlf. 
Når din pakke er afsendt modtager du en faktura pr. mail. Vi trækker først pengene på din konto, når varen er afsendt.

Fragt og levering
Purebaby.dk tilbyder forsendelse med GLS med følgende leveringsmuligheder:

  • 39 DKK GLS uden omdeling, levering til selvvalgt GLS pakkeshop. Gratis ved køb over 500 DKK.
  • 39 DKK GLS erhverv, levering til firmaadresse.
  • 55 DKK GLS med omdeling, levering til din adresse.
  • 0 DKK afhentning i en af vores butikker i København 

Varer afsendes normalt indenfor 1-3 hverdage. Skulle der mod forventning være længere afsendelsestid, får du besked herom pr. mail. GLS leverer normalt indenfor 1-2 hverdage. Skulle der opstå forsinkelser hos eller GLS kan purebaby.dk ikke drages til ansvar for dette. Kontakt os på kundeservice@purebaby.dk, hvis du ikke har modtaget din pakke 2 hverdage efter pakken er afsendt, så vi kan finde ud af, hvad der er sket.

Er du interesseret i en fast fuldmagt hos GLS, kan du søge den HER. En fast fuldmagt giver GLS lov til at stille din pakke ved døren selvom at du ikke er hjemme, og du behøver ligeledes ikke at kvittere for pakken.

Vælger du at betale med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke din ydelse til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. 
Læs mere her: www.viabill.com/kredit 

Bestilling til udlandet
Purebaby.dk tager gerne imod bestillinger til udlandet. Ved bestillinger til udlandet sendes en e-mail til kundeservice@purebaby.dk
Fragtpriser til udlandet udregnes i henhold til GLS’ gældende priser.
Ved leveringer uden for EU, fratrækkes dansk moms med det samme. Det pålægges kunden selv at betale moms/skat i de enkelte lande.

Levering til udlandet
Purebaby.dk sender bestillinger til alle lande hvortil GLS leverer. Forsendelsestiden hertil afhænger af det enkelte land. Forsendelser til Europa tager typisk 2-3 hverdage, mens forsendelser uden for Europa typisk tager 3-5 hverdage. Der må forventes længere leveringstid til Grønland og Færøerne grundet skibsfragt.

Levering til anden modtager
Vi sender gerne din ordre som gave, direkte til modtageren. Skriv blot dette i kommentarfeltet, så sørger vi for at sætte byttemærker på varerne og pakker dem fint ind. Du er også velkommen til at skrive en hilsen, som vi derefter skriver på et kort og vedlægger i pakken.

Betaling
Betaling for varer købt på purebaby.dk sker via en sikker forbindelse der stilles til rådighed af ePay og NETS.
Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypteret (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Purebaby ApS eller andre har mulighed for at læse dataene.


Purebaby.dk tager imod følgende betalingsmidler:

  • Dankort/ VISA Dankort
  • VISA/ VISA Electron
  • Danske Euro/Master cards 
  • Mobile Pay
  • Gavekort eller tilgodebevis udstedt af Purebaby
  • Viabill

Beløbet hæves først når varen er afsendt. Der kan ikke hæves et større beløb end du har godkendt. Du skal ikke betale for kortgebyrer.

Tax-free 

Ønsker du at handle tax-free (momsfrit) i en af Purebaby’s fysiske butikker eller på Purebaby.dk, kan dette gøres via vores tax-free service Pie VAT. 

Ved køb i butik kan du bede om tax-free, hvis du normalt er bosat uden for EU. Butikken vil ved hjælp af din email adresse igangsætte momsrefusionen, og du vil med det samme modtag information fra Pie VAT om de næste skridt.

Ved spørgsmål angående tax-free samt process i butik, henviser vi venligst til pievat.com/travelers

Ved køb på Purebaby.dk kan momsrefusionen i gangsættes ved at tilsende din ordrebekræftelse direkte til refund@piesystems.io. For at være berettiget til online tax-free, er det påkrævet at du normalt er bosat uden for EU, men befinder dig i Danmark og får varen leveret på dansk adresse. For spørgsmål angående online tax-free og mulighed for pågældende henviser vi venligst til pievat.com/e-commerce  

 

Reklamationsret
I henhold til købeloven er der 24 måneders reklamationsret på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået op til 24 måneder efter købet.
Det er dog en forudsætning at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden for rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Ved berettiget reklamation får du ombyttet, repareret eller krediteret beløbet for varen, afhængig af den konkrete situation, ligesom vi dækker dine rimelige fragtomkostninger.

Som udgangspunkt skal den pågældende vare altid forbi vores reklamationsasvarlige i butikken, og der vil derfor gå et par dage før du evt. kan få erstattet varen.

Reklamationer kan indleveres i vores fysiske butik eller sendes til:

Purebaby ApS
Falkoner Allé 39
2000 Frederiksberg

Bemærk, at vi ikke modtager pakker pr. efterkrav.

Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Purebaby.dk

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til: kundeservice@purebaby.dk eller benytte denne portal til køb af returlabel hos gls Returportal

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, returneres ikke.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage, med tilhørende originale mærkater og prismærke.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af vare.

Ombytning af vare
Ønsker du at ombytte en vare, skal den vare du ønsker at returnere, være i ubrugt og salgsbar stand med tilhørende originale mærkater og prismærke. Kommer varen i emballage, skal varen returneres i original og intakt emballage.

Når du ønsker at ombytte til en anden vare, er det letteste og hurtigste, at du straks lægger en ny ordre i webshoppen og herefter sender varen retur som anvist ovenfor. På denne måde, sikrer du dig at den eller de varer du ønsker at ombytte til, stadig er på lager og afsendes hurtigst muligt. Når vi har modtaget din returpakke, overfører vi pengene tilbage din konto.

Purebaby ApS
Falkoner Allé 39
2000 Frederiksberg

Køb og ombytning af gaver
Har du fået en gave med byttemærke på, kan varen byttes til andre varer eller pengene kan returneres inden for 30 dage. Gælder ikke udsalg, der er 14 dages fuld returret. 
Ønsker du at købe en vare i webshoppen, som skal gives som gave, så anfør i kommentarfeltet hvornår gaven skal gives. Så forlænger vi så vidt muligt byttefristen herefter. Skriv også gerne om du ønsker gaven pakket ind.
Har du modtaget en gave købt i webshoppen, uden byttemærke på, er du velkommen til at kontakte os pr. mail på kundeservice@purebaby.dk.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Purebaby ApS
Falkoner Allé 39
2000 Frederiksberg

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Personoplysninger
For at du kan handle hos purebaby.dk har vi brug for følgende oplysninger om dig:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • Email adresse

Vi foretager udelukkende registreringen med det formål at kunne levere ordren til dig. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Personoplysningerne registreres hos The Purebaby ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på www.purebaby.dk er Pia Jacobsen.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@purebaby.dk.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail-adresse. E-mail-adressen videregives ikke til andre.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på kundeservice@purebaby.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
via Klageportalen for Nævnenes Hus.

www.forbrug.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 21/06/2022